Friday, January 12, 2007

Thailandsk for turister

Jeg sendte min søknad og CV til Folkeuniversitetet på fredag den 22. des. 06. Jeg fikk avtale for timelærere ved Folkeuniversitetet Bodø den 4. jan. 07. Jeg var så glad og takknemmelig at de gav meg en sjanse å jobbe som timelærere. Kurstittel er thailandsk for turister. Her er min CV som jeg er stolt å presentere:-)

CV

Personalia
Navn: Wongchan Antonsen
Adresse: Brækkatunet 51, 8020 Bodø
Telefon: 45451980
E-postadresse: windyantonsen@yahoo.com
Fødselsdato: 15.12.1966

Sivilstatus
Jeg er 40 år, gift, og har ei datter på fire år.
Jeg har fast bopel i Bodø.

Nåværende jobb
Høsten 2006 Tilkallingsvikarer ved Posten Norge A/S
Høsten 2004 - 2005 Morsmålslærer-Tospråklig lærer i Thai
Desember 2004 Tolk i Thai ved Tolke tjenesten A/S

Jobberfaring
Oktober 2006- january 2007 timelærere/50 timer samfunnskunnskap på Bodø Voksenopplæring
Høsten 2005 - desember 2005 Matlaging ved Internasjonalt Senter i Bodø
Våren------ 2002 Barnehageassistent ved Knert’n barnehage A/S,praksisplass
Sommeren- 2001 En ekstra jobb som renholder ved Rica Hotel i Bodø
Vinteren--- 2001 Kebab salg
1996-2000 Visedirektør/Seavic Reefer Line Inc.
1995-1996 Innkjøpskonsulent/Krung Thai Feedmill Public co., Ltd.
1989-1995 Innkjøpskonsulent/Thai Nam Plastic (Public) co., Ltd.

Utdanning
1999-2000 Mahidol University (Course work of Master of Arts Degree)
1985-1989 Silpakorn University (Bachelor of Arts Degree)
1979-1985 Chanpradittharamwittaykomskole (Videregåendeskole)
1973-1979 Watchanpradittharamskole (Grunnskole)
Min utdanning fra Thailand er det gitt generell godkjenning som 4 års høyere utdanning/240 studiepoeng ved NOKUT.

Kurs
27-28 november 2006 Konferanse i Oslo 50 timer samfunnskunnskap på et språk innvandreren forstår.
31. januar -2. februar 2006 Kurs i Samfunnskunnskap på et språk deltakeren forstår
22. november 2005 Kursdag for to-språkslærerne i Bodø
22-24 feburar 2005 Kurs for Nye Tolker ved Flyktningkontoret i Bodø
2001-2002 Praksisplass/Yrkesforberedende Program ved BVO i Bodø
1989 Basic course for Tourist Guide ved Tourism Authority of Thailand

Språk
Thai (Morsmål) Jeg behesker thai skriftlig og muntlig.
Engelsk Jeg er meget god engelsk skriftlig samt bra muntlig.
Norsk (Bokmål) Jeg er meget god norsk skriflig samt bra muntlig.
Jeg er ferdig med Norsk med Arbeidslivskunnskap (NoArb) høyere nivå ved Bodø Voksenopplæring. Jeg har bestått skriftspråklig ferdigheter (leseforståelse og skriftlig språkbruk) fra Folkeuniversitetet.

Om meg selv
Jeg er en resultatorientert person, som er flink til å samarbeide med andre.
Jeg er aktiv, og kan jobbe selvstendig.
Jeg er positiv og tar gjerne i et tak når det trenges.
Jeg er strukturert og har god orden.
Jeg behersket, og har brukt Microsoft Word og Excel siden 1989.
Jeg skriver godt på datamaskin (Touch metoden)
Jeg har vært på Population Education studium, Master Grad ved Mahidol University i 1999-2000
Jeg flyttet fra Thailand til Norge 14.oktober 2000.
Jeg begynte med Norsk med Samfuunkunskap kurs 21. november 2000 ved
Bodø Voksenopplæring.
Jeg hadde bare et semester med Norsk med Samfunnkunskapskurs og fikk lov å være med høyere nivå kurs Norsk med Arbeidslivskunnskap. Vanligvis må man ha minst 2 semestre til å få det.
Jeg ble ferdig med Norsk med Arbeidslivskunnskapskurs 14. juni 2002 ved Bodø Voksenopplæring.
Jeg har bestått skriftspråklig ferdigheter (leseforståelse og skriftlig språkbruk) i 2002 fra Folkeuniversitetet.
Jeg har vært i Norge i 6 år.
Jeg har ei datter på 4 år som jeg underviser slik at hun kan snakke, skrive, og lese thai.
Jeg er student ved Høgskolen i Bodø 2006. Internasjonal avdelingen.

Fritid
Badmintonspill, Film, Internett - http://thainorsk.blogspot.com/ http://familykantha.blogspot.com/

Sertifikater
Jeg har førerkort klasse B

Referanse
Eva Braseth, Rådgiver/Bodø Voksenopplæring, 75 55 66 00
Wanchai Sangsukiam, Administrerende direktør/Seavic Reefer line Inc.,
(66) 34 42 34 81

Jeg ønsker at mange er interessert i kurset, så jeg kan sette i gang! Her er kursbeskrivelser:-

Thailandsk for turister SP: 8801
Mål for kurset:
Dette kurset er et innføringskurs. Mål etter endt kurs:deltakeren skal ha lært litt lydlære og alfabet (lese noen tegn) + skrive enkelte ord. Muntlig: God kjennskap til uttale. Bruke noen ord og uttrykk (ca 25 ord). Hilse og presentere seg.Skriftlig: Skrive enkelte ord.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker å lære thailandsk til aktivt bruk i hverdagen eller på reise. Som innføringskurs kan det også være interessant for alle som er interessert i en annen kultur og et annet språk.

Innhold:
I begynnelsen er det viktig å gi en god innføring i uttale, samt lære noen tegn. Deltakerne trener mye i å lytte, uttale og lese med kurslederen. I tillegg lærer de å forme skrive enkelte ord. De trener også hjemme med lesing, lytting og skriving. For å gjøre kurset litt mer levende lærer de også faste fraser og uttrykk i til bruk i hverdagen (hilse, takke, presentere seg, osv...).

Kursnavn: Thailandsk for turister
Kursnummer: 30641
Pris: Kr 1850,- + bok
Timer m/lærer: 24 timer
Kursdag: Mandag
Tidspunkt: 1730 - 1900
Planlagt oppstart: 29. januar 2007
Kurssted: Bankgata Ungdomsskole

Jeg vil melde meg på kurset!Klikk her...

Jeg ønsker mer informasjon!Klikk her...

Forkunnskaper:
Ingen forkunnskaper

Eksamen:
Ingen eksamen.

http://www.fu.no/kurs.asp?avd=&kurs=30641
Folkeuniversitetet

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home