Tuesday, December 05, 2006

Min pappa

Sofie sin bestefar
I dag er den 5. desember som er Pappa Dag i Thailand, da ringte jeg til min pappa å prate. Jeg skal skrive om min pappa senere. Jeg må lese, jeg skal ta skole eksamen på fredag den 8. desember.

Min pappa heter Chum Kantha. Han ble født i Bangkok, Thiland i 1928. Han hadde utdanning når han var munk. Han fikk 4. trinn vitnemål som kunne være lærer på skolen i den tiden. Han er snill. Når unger bad ham penger for å kjøpe godter , vi altid fikk penger. Motsatt, vi nesten aldri fikk penger for å kjøpe godter fra mamma. Han er flik om byggning. Han har ingen utdanning om det, men han kan mange ting. I min syn han er tømmermann, arkitekt og ingenør. Han er så gammel nå, men han er ganske sterk. Jeg håper at han vil være med oss lenge. Jeg er bekymret det. Nå bor jeg lang lang bort. Det plager meg å tenke på hva skal jeg gjøre! Hvis det skjedde.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home